Vreau sa ma intorc la versiunea de chat text!
Inregistreaza-te

Noutati

Cum sa iti formezi obiceiul de a te trezi de dimineata (fara sa ai nevoie de alarma)

Poza 13 August 2015

Pentru a putea crea obiceiul de a te trezi devreme dimineata, trebuie mai intai sa iti dai seama de ce anume mintea ta nu a adoptat deja aceast comportament util. Esti constient de faptul ca trezitul de dimineata este important astfel nu ai citi aceast articol, dar oare, subconstientul tau este convins?

Subconstientul este un factor foarte puternic in ceea ce priveste controlul comportamentului. Indiferent de cat de import i se pare mintii constiente trezitul de dimineata, nu o sa o putem adopta acest obicei pana cand nu ne-am induplecat subconstientul. Cheia este, deci, convingerea subconstientului. Iti voi explica cum anume sa faci asta.

Aminteste-ti de zilele in care te-ai trezit devreme. Ce a fost atat de diferit la acele zile?

Vei realiza ca de fiecare data cand te-ai trezit devreme, fara sa fii nevoit sa iti pui ceasul sa sune, ai avut ceva important de facut si te simteai nerabdator. Cu alte cuvinte, erai convins (atat constient cat si inconstient) ca este important sa te trezesti devreme. (Emotiile sunt limbajul subconstientului.)

Motivul pentru care nu te poti trezi dimineata este acela ca subconstientul nu considera ca ai ceva important de facut. Ce ar fi daca ne-am putea convinge subconstientul de importanta trezirii dis-de-dimineata? Nu are face asta trezitul mai placut decat acea lupta zilnica cu alarma aceea zgomotoasa, care te transforma in zombie de indata ce parasesti patul?

Am sa iti prezint 3 pasi care te vor ajuta sa iti formezi acest obicei:

1) In primul rand, gaseste ceva important de facut

Daca nu ai nimic important de facut, nu ai niciun motiv pentru care sa te trezesti. Te poti trezi la pranz, fara sa te simti vinovat, pentru ca nu ai fi avut, oricum, cu ce sa iti umpli timpul. Primul pas este acela de a gasi ceva important de facut. Chiar daca sarcina nu este interesanta, trebuie sa fie insemnat pentru tine. Este recomandat sa alegi o activitate pe care sa o faci la o anumita ora a diminetii.

2) Convinge-ti subconstientul

Inainte sa te culci, adu-ti amite despre lucrul important pe care trebuie sa il faci maine dimineata. Poti sa iti spui lucruri de genul: “Trebuie sa ma trezesc maine la 6:00 ca sa...” sau “Trezeste-ma la 5 pentru ca...”. Ceea ce urmeaza dupa “pentru ca” si “ca sa” este crucial. Nu este suficient sa spui “Trezeste-ma la 5 sau 6 dimineata.” Mintea ta are nevoie de un motiv si trebuie sa ii oferi unul satisfacator. Motivul trebuie sa fie convingator si suficient de insemnat pentru tine.

“Ma voi trezi la 6:00 pentru a ma duce la alergat”
“Trezeste-ma la 5 ca sa ma pot apuca de invatat pentru examen.”

Este surprinzator cum mintea stie exact cand sa te trezeasca si oameni care folosesc aceasta tehnica mi-au spus ca uneori sa trezesc cu exact 1 minut inainte de ora mentionata. Altii se trezesc chiar si cateva ore inainte.

Orice comanda folosesti, este important sa mentioneze ora la care vrei sa te trezesti si motivul pentru care o faci. Poti sa repeti comanda de cate ori consideri ca este necesar pentru a iti convinge subconstientul de importanta sarcinii.

Mai exista o dehnica pe care o poti folosi ca reminder. Chiar inainte de a te duce la culcare, uita-te peste programul de maine si fii atent la lucrurile pe care le ai de facut de dimineata. Lucrurile notate pe hartie sunt interpretate de catre subconstient ca fiind importante.

3) Transforma trezitul de dimineata in obicei

Repeta primii 2 pasi pentru 2 sau 3 saptamani pana cand subconstientul invata ca trezitul de dimineata trebuie sa fie o activitate zilnica. Cand subconstientul “te vede” trezindu-te de dimineata pentru cateva saptamani, va incepe sa creada ca acesta activitate face parte din rutina zilnica si va opera ca un factor declansator automat al comportamentului.

Va veni ziua cand te vei trezi de dimineata fara sa ai nimic important de facut! Dar nu poti risca sa te dezveti de acest obicei, asa ca incearca sa mentii ideea ca ai mereu ceva util de facut. Mintea are nevoie de recompense, retine asta!

Din experienta mea, singura data cand aceasta tehnica nu functioneaza este atunci cand, la ora respectiva, esti in mijlocul unui vis pe care mintea in percepe ca fiind mai important decat trezitul. Insa, acest lucru se intampla foarte rar, deci poti avea incredere in acest procedeu.
 

Adauga comentariu